torsdag 15 juli 2010

Nöbbele del 26 – Trädgården på baksidan

Nu har jag fått ytterligare hjälp av min snälla granne. Han tog sin motorsåg och mejade ner resten av mina cypresser på baksidan av huset. Hej & hå vad det gick undan. Annat än att stå och såga för hand, vill jag lova!
IMG_8296 Jag hade varit där och gallrat ut och “knipsat” av det som gick att “knipsa”. Då återstod några grövre stammar som måste sågas.
Så här blev resultatet:
IMG_8310 Ni skulle bara veta vad skönt det känns!
Så här såg det ut i april:
IMG_6821
Och nu:
IMG_8311
Nu är det allra tyngsta och grövsta bortrensat. Återstår att rensa
upp i dungen bakom pallkragarna (se bild nedan)

Pallkragarna har blivit fler och nu ska de fyllas med grödor. Det hinns väl inte med så mycket skörd i år, men en och annan potatis & några squash ska jag väl lyckas få. Jag satsar på nästa år när jag förhoppningsvis har lite kompost att slänga på.
IMG_8299 Efter att jag hade tagit bilden på pallkragarna var en annan granne ute och ansade häcken (den till höger på bilden ovan), så nu är det snyggt och prydligt där också.

Kram från 

2 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Toppen med sådana grannar.Då blir man glad.Ser fint ut nu.Gunsan

Hannele på Hisingen sa...

tur med granne, jag sågar för hand, men inte så stora..