onsdag 14 juli 2010

Nöbbele del 25 – ditt&datt

Så här i den tryckande värmen får man lov att ta det lugnt. Man får pyssla med lite ditt & datt och sen sätta sig ner i stolen i skuggan och ta igen sig. Sen kan man ta ett litet nytt tag tills svettningen kommer i gång igen. Vila och mycket vatten är det som gäller. Jag skulle gärna vilja skrapa bort en massa mossa från alla trädgårdsplattor, men jag ORKAR inte.
IMG_8319IMG_8329
Gamla krukor, loppisfynd, gräslök & humle som ska planteras samsas med en ljushållare i betong som dotter L gjort. 
Glass, kall mat, frukt & filmjölk är min diet just nu.
Kall falukorvsmacka med egen basilika, det är inte dumt.
IMG_8321IMG_8323
Mitt projekt “Ett vitare Nöbbele inomhus” har tagit några steg mot målet så här i värmen när man inte kan eller orkar var ute längre. Här kommer ett av dem:
IMG_8342IMG_8343IMG_8344IMG_8345
Så här såg det ut FÖRE:
IMG_8206
Bokstäverna som står ovanpå köpte jag i Kalmar när jag träffade “ANMAJA”.

Kram från 

Inga kommentarer: