söndag 18 juli 2010

Nöbbele del 29 – loppisbesök x 3

När jag bestämde mig för att (delvis) flytta ner till Växjö hade jag en tanke att så mycket som möjligt skulle “ärvas”, inhandlas på loppis eller tas från hemmet i Stockholm. Det absolut nödvändigaste skulle köpas nytt. Än så länge har jag lyckats med att fullfölja denna tanke.

I veckan var jag på loppisen Erikshjälpen i Växjö för första gången. Jag var inte ensam i butiken kan jag säga. Oj, vad folk. Trots värmen (eller kanske tack vare?) värmen var det många som ville fynda denna onsdag. Jag fick en CD-hylla, några fina (helt nya) burkar till min tallrikshylla, 4 konsoler i smide (till ute-hyllor), boken “Jord under naglarna och frid i själen” och lite annat smått & gott med mig hem.
IMG_8397IMG_8398
IMG_8348IMG_8346IMG_8347IMG_8403IMG_8404
På vägen ner från Stockholm förra söndagen stannade jag till vid den “berömda” loppisen i Moheda/Östregårds antik & loppmarknad och i dag var jag där igen. Det blev bara lite smått & gott då (en liten stekpanna, en klocka, några uppläggningsfat och några gamla vikter), eftersom bilen var fullpackad med grejor redan från Stockholm, men i dag var bilen TOM ……..
IMG_8349IMG_8351 
……… och då ………. 
Jag letar utemöbler, en byrå med många lådor och sängbord.
Jag är också på jakt efter en plättlagg i gjutjärn.
Jag fick med mig två “sängbord”, ett vitt (45:-) och ett brunt (20:-), en massa handdukar, både små och lite större (ta 3, betala för 2 á 20:-) och bomullsgarn. Det var allt. Summa summarum 165:-.
Det vita sängbordet var bara att skrubba rent och ställa in i gäst/barnbarnsrummet, som ska ha ett marint tema. Det kan väl passa två små killar?
Det bruna ska målas innan jag visar. Förvånande?
IMG_8432IMG_8439
Utemöblerna var svindyra så det blev inga köpta.
Någon plättlagg fanns inte och inte hittade jag något på de två andra loppisarna jag var på heller. Konstigt!!

Men jag var mycket nöjd med min utflykt i alla fall.

bbbbbbbbbbbbbbbb 

Eftersom jag inte har så många rabatter att glädja mig åt får jag ta tillvara de blommor som kommer spontant. Just nu, när prästkragarna har blommat över, kommer det ganska många rölleka upp i gräsmattan. De är så vita och fina!
IMG_8373IMG_8376
IMG_8380IMG_8372

Ha en bra dag! 

2 kommentarer:

Mia sa...

Oj vad du har fyndat! Visst är det härligt när man hittar precis det man söker, framför allt när det nästan är gratis. :)

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Loppis och sommar, finns det något roligare, fina fynd.