tisdag 5 oktober 2010

Nöbbele del 41 - köket

Efter en mycket tidig avfärd från Stockholm “landade” jag i Växjö med buss (från Alvesta). Den varianten har jag aldrig varit med om tidigare. Trots den tidiga timmen var det “full rulle” på T-centralen. Dimman hade inte ens lättat när jag startade. Som ni ser hade jag en del växter med mig ner.
Stadsbilder kan vara vackra de med!
IMG_9711 IMG_9712IMG_9714 IMG_9716
Väl nere i Nöbbele satte jag upp nya gardiner och nya knoppar på kökslådorna. Sakerna var nya i två bemärkelser; dels nya för mig och dels nyinköpta. Man kan inte bli för insnöad på att allt ska vara loppisfynd eller begagnat! Ibland är det skönt att göra avsteg från principerna.
IMG_9724 IMG_9722
Tips om knopparna fick jag av Nostalgi-Marie (tror jag att det var) och tyget till gardinerna hittade jag i stuvlådan på IKEA.
IMG_9735 IMG_9738

Vännen P var förbi och han hade 10 röda rosor med sig! Gulligt!!
IMG_9732 IMG_9718

En skön kväll önskar

4 kommentarer:

Lena sa...

Verkligen kul knoppar.
Det förändrar alltid så mycket.

Livsresande sa...

Festliga knoppar! Jag köpte knoppar förra helgen men har inte bytt ännu... funderar på om de ska vara trärena eller om de ska få någon tjusig färg på sig! ;) Det är roligt att handla nytt ibland också. Fint tyg du hittat och så underbart att få rosor!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !
Skönt veta att Du kom fram ordentligt.I morse läste jag om Hälsoambassaden, mycket intressant och lärorikt.Jag gick på Axelssons 3 mån 1986, Med.Fotvård, Mamma ville ha gratis livet ut.Det fick hon.Synd bara att jag inte fick hela med dipolmkursen, så jag kunde sökt jobb el.haft en egen liten shop.Men allt rann ut i sanden.Jag går i väntans tider.Mimmi tyckte det var hemskt att jag ingen kamera hade(som funka) och berättade.Så hon tyckte det var just av Dig.Det tycker ju jag med förståss.

Kan förstå att det är vackert nere i Småland.Inte långt fr.Växiö till Vetlanda, 8 mil.
Idag är temat Vetenskap.Får väl fixa något till mobilbloggen,ny adress.fanns, fast jag inte såg den.Sms som kommer efter varje foto jag sänt till bloggen.

Fina knoppar och ännu finare rosor.

Kram Mi

Anjas Hill sa...

Så fina knoppar! Jag gillar också roliga knoppar på kökslådorna (mina är också nya från Indiska).
Att blanda nytt och gammalt blir nog bäst!/Anja