lördag 4 juni 2011

Varm början på långhelgen i Nöbbele

Efter ett snabb-besök hos kompis J och hennes familj och deras fantastiska trädgård i Gnesta på vägen ner till Nöbbele/Småland anlände jag till barnbarnen i Småland på eftermiddagskvisten i torsdags. Jag var rätt ivrig att komma fram till mitt eget hus så det blev bara en snabbvisit där också.

Azalea/Rhododendron-dalen i Gnesta.
IMG_2054IMG_2055
IMG_2057IMG_2058
I trädgården finns ett fantastiskt vattenfall i antroposofisk stil.
IMG_2061

Jag var mest ivrig att komma ner för att se hur allt hade växt sen jag var nere sist. Potatisen, ruccolan, morötterna och gröngödslingsgrödorna växer så det knakar. Jordsärtskockorna (både de nysatta och de från förra året) verkar stortrivas och växer som bara den. I det här fantastiska vädret växer ju det mesta, inklusive ogräset!
IMG_2068IMG_2069
IMG_2080IMG_2079

Jag hade ett matsalsbord från Montebello Möbler med mig ner. Jag fick hjälp att bära in det och nu står det på plats och är
urtjusigt!
Nu återstår det att pynta på väggarna, men det är ganska vilsamt & skönt att ha dem tomma också.
IMG_2066
IMG_2103IMG_2107
En skön, varm & go lördagskväll önskar
evalinnea

5 kommentarer:

4U2 sa...

Ja, det ger en lugn känsla med det vita.

Laila sa...

Vilket fint bord! Passar bra där på Nöbbele efter vad jag sett av övrig inredning som du fixat till.
Önskar dig en riktigt härlig helg!
Kram

Viola sa...

Här sitter jag med öppna fönster och försöker få lite svalka, klockan är 23 och fåglarna kvittrar för fullt :) idag har vi haft över 30 grader..hej och hå, jobba en dag till sedan bär det ner till vattenhålet, njut utav vistelsen och bordet var kanon, kram

Hannele på Hisingen sa...

Tjusigt, och härliga färger i trädgården.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Eva Linnea !


Du har det fint ordnat.Undrar om jag någonsin kommer att återse Småland, mer än genom bloggarna.Har rätt många nu som har anknytning med mitt hjärtas hemhörighet.
Där i Vetlanda, där jag växte upp, finns Linda på Vildros &Kaprifol,hon med det vackra gamla huset, som jag inte alls minns från mina 24 år där.

Kram Mi