måndag 4 juli 2011

Filt/pläd modell “grande”

Plötsligt kom jag på att jag aldrig visat den stora filten/pläden som jag stickade under förra året. Det tog ganska precis ett år att sticka den, så i mars i år var den klar. Ni kommer i håg? 600 maskor …. Kolla här annars.
Nu ligger den på sin plats i soffan i Nöbbele. Ränderna går egentligen på “fel” ledd. Jag hade tänkt mig randningen på andra hållet, men som ni ser så räckte bredden till ändå. Den är faktiskt ca 340 cm bred. Många maskor blev det!
IMG_2544
IMG_2542
16D6695C8B138ABE3354D14E0153A097

3 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Eva Linnea !

Vilket jobb Du lagt ner, hade aldrig haft tålamod/tid/lust/ork att få den färdig.
Beundransvärt.


Kram Mi

Laila sa...

Och sticka kan du också! Fint blev det i den pösiga soffan. Näns du sitta där?
Kram

'Anmaja' sa...

Himmel o pannkaka vilket jobb!
Kram
Anna