fredag 12 augusti 2011

Omplanterad basilika

Mina basilikafrön kom sent i jorden, men nu har jag börjat norpa av dem och det började bli dags för omplantering, iaf av en av krukorna. Jag sådde frön i tre stora terrakottakrukor (från IKEA). En provisorisk omplantering i plastbyttor blev det nere i Nöbbele, frakt till Stockholm (man kan ju inte lämna dem obevakade i tre veckor!), omplantering i snyggare (!?) krukor och sen frakt ner till Nöbbele igen nästa gång jag åker.
Jisses, så man håller på!
IMG_2979IMG_2974IMG_2975IMG_2973IMG_2976IMG_2980
Redan fredag!

En skön helg önskar

evalinnea

2 kommentarer:

Cilla sa...

Tyckte det blev läckert med de "rostiga" burkarna, men förstår att de behöver större plats snart.

Cilla♥

Viola sa...

Basilika är min favorit på sommaren, så gott ihop med grillat kött :) hoppas helgen varit skön, kram