lördag 3 september 2011

Vart tog den här Nöbbele-veckan vägen?

Det kan man undra!
Inköp av hammock, upptagning av potatis, IKEA-besök, barnbarns-umgänge, hundpassning/sällskap, grannkontakt, trädgårdsfix, gräsklippning, äppel-, tomat- & squash-skörd, ettriga myggor, rätt hyfsat väder och några motionspromenader
har gjort min vistelse i Småland till en härlig höstupplevelse den här veckan.

276466_224242517612189_6273017_n
I dag har jag varit på “Tingsryds Konst- & Hembygdsrunda”.
Jag besökte Cesars trädgård, Annalunda och Styragården.
Hos Charlotta i Folsbo fick jag också äran att träffa Annika och se några av hennes fina fotografier.
IMG_3160IMG_3163
Annika ställde ut canvas-tavlor i Cesars GALLERI.
FANTASTISKT!
Läs mer på deras bloggar om denna speciella helg.

Väl hemma igen blev det te & ost-smörgås på nya fikaplatsen. Osten köpte jag på Styragården och den kommer från Nävsjökulla (en gård i Lönashult).
Närodlat ska det vara!
IMG_3166
Kolla in min nya hammock! Störtläckert med de limegröna dynorna till, tycker jag.

16D6695C8B138ABE3354D14E0153A097

6 kommentarer:

MassageLotta sa...

Vilka härliga besök du gjort och underbar hammock...

'Anmaja' sa...

En sån snygg hammock med rundat tak!
Jätteläcker.

Dagarna går fort, ja det håller jag med om. Tiden läggs i en hög bakom mig och jag vet inte vad jag gjort. Men nu är det jobb igen och full rulle och tiden svischar förbi.

Harebra!
Kram - Anna

Hannele på Hisingen sa...

tiden går fort när man har roligt :)

Cilla sa...

Verkligen snygg hammock! Hoppas du fick en mysig fika stund!

Cilla♥

Anjas Hill sa...

Hejsan Eva Linnea!
Du har då haft att 'göra' så det skulle räcka för två!

På tal om vädret...du får nog fräscha upp dina goda relationer 'Dit Upp'...det har regnat så in i norden hela natten och morgon..../Anja

Unknown sa...

Himmel så snyggt det blev med hammocken - och din entré i Sthm! My god! Sååå fint! Kransen från Eldgarden var pricken över i;)

Kram och tack för att du kom i lördags. Nästa gång ska vi ha mer tid att babbla!

Kram!