måndag 27 februari 2012

STASS-möte i Växjö

I helgen var jag på mitt första STASS-möte (STASS = Sällskapet Trädgårdsamatörerna Södra Småland). loggaSamma sak det här trädgårdsmötet; trädgårdsmänniskor är av ett speciellt släkte!!
Trevliga, tillmötesgående, öppna, roliga ……..
Det är 20-årsjubileum i år för STASS, så vi fick en fin exposé med härliga bilder över alla fina trädgårdar och dess ägare, resorna och växtmarknaderna som varit under åren.
Årsmöte avhölls och sen blev vi serverade kaffe och 20-årstårta.
Mötet avslutades med lotteri.
Alla som vill och känner för det tar med sig någon/några vinster. Det var en hel del på det vinstbordet! Inte bara växter eller fröer, utan det var en fin kruka, böcker, tidningar, choklad eller lite av varje. Ett helfestligt arrangemang som många fler skulle kunna ta efter. Man betalar för lotterna och behållningen går till STASS. Det är en bra “inkomstkälla” för föreningen.
Jag valde en växt (ute/inne-växt?) och fröer när mina nummer lästes upp
Det fanns även böcker och diverse odlingstillbehör till försäljning. Jag kom över “Medelhavsträdgård på svenska” av Peter Englander & Peter Carlsson (foto) för en billig penning. Så jätteglad var jag när jag åkte därifrån med min nya bok och mina vinster och styrde kosan mot Nöbbele.
Vill ni läsa mer om STASS och/eller STA, klicka på loggo-bilderna så länkas ni dit.

sta_logga

En skön kväll önskar

evalinnea

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, jag önskar att jag hade haft tid att gå jag också.
Låter som ett superkul möte!
Kram!

Annika Christensen sa...

Härligt med alla möten med de lika sinnade människorna.
Kul med boken.
Ha en skön kväll
Annika