söndag 16 november 2008

Ekologiskt

Jag försöker leva så ekologiskt som möjligt. Allteftersom blir det lättare och lättare att få tag på ekologiska produkter. Vi konsumenter efterfrågar det och då händer det grejor ute i butikerna! Mat är kanske det "enklaste", det finns ju tom "I love ECO" på ICA numera. Coop/Konsum har varit föregångare när det gäller både ekologiskt och rättvisemärkt, tycker jag, men nu kommer de andra matvarukedjorna med stormsteg!

Jag vet inte hur mycket av mina inköp som är ekologiska (%-uellt), men det kanske jag ska försöka ta reda på?
Jag beställer frukt från "Årstiderna". Fruktlådan levereras varannan vecka (eller så ofta man vill) till dörren. Man kan beställa grönsaker därifrån också.
Växthusets absolut sista tomater (som fått mogna inomhus) åt jag i dag! De var lite torra men jättegoda. Visst skulle jag vilja odla mer grönsaker till mig själv, men utrymmet finns inte på min lilla radhustomt.

Köp mer ekologiskt!
Hälsar häxan & ängeln

1 kommentar:

Villa Hemma sa...

Vi försöker också äta/köpa så ekologiskt det bara går. Gillar verkligen Icas sortiment!

- Jenny