söndag 18 januari 2009

Rapport från måleriverkstaden

En av hyllorna i badrummet uppsatt och klar.


Trävita ramar som blivit vita. Mycket finare!

Den här gången köpte jag Svanen-märkt färg för att vara miljömedveten. Det var ju bara det att det tar 16 timmar för den att torka!! Jag är van vid ca 4 timmar (LADY), så det går väldigt långsamt i måleriverkstaden just nu. Som tur var hade jag kvar lite färg från tidigare så det som det var mer bråttom med målade jag med den färgen. Bråttom föresten ... ingenting är det egentligen bråttom med, men tålamodet tryter ju ibland när man "ser" hur fint det kommer att bli bara det blir målat.

Stolarna och den andra badrumshyllan blir klara först i morgon. Tur att jag är ledig.

Korgarna blev inte bra (den här gången heller) men jag väntar med att spraymåla tills det blir varmare och jag kan hålla till ute. Men den som väntar på något gott ....

Jag har stuckit emellan med att få bättre ordning & reda i min klädkammare. Jag behöver mer utrymme för diverse textilier som ligger på (kall)vinden. Fukten kommer att förstöra det annars.

Det ska målas inne i klädkammaren så småningom, men det får vänta. Jag har tagit bort dörren på garderoben och satt in nya elfa-hyllor. Den gamla skohyllan har blivit hylla ovanför en av klädstängerna och två andra nya elfa-hyllor har ställts in på golvet där korta kläder hänger.

Jag är mycket nöjd med min (kulturella och arbetsamma) helg måste jag säga!
Nu stundar en ny härlig arbetsvecka!
Ha det så bra och sköt om er!
Kram Eva Linnea

3 kommentarer:

Viola sa...

Här går det undan coh fint blir det, jag ä likadan, ska helst bli klart på momangen, vill se mera... ha en bra vecka som kommer, kram

Rosa Hemmet sa...

Fint det blev, lite småromantisk stämning :) Jobbigt att behöva vänta med färgen, jag är en sån som gärna vill kladda nästa lager en kvart senare, si sådär med tålamodet ;) Ha det superfint!

Hulda sa...

Hej!
Känner absolut igen mig med målandet! Helst vill jaf att det ska vara som i Tomtens verkstad, när han målar schackbrädor. Vad fint det blev i badrummet!
Och så har jag en utmaning till dig hos mig!
Hulda