söndag 22 februari 2009

Ny bloggkompis & kultur (konst)

Min kompis J blev med blogg i går kväll. Kika in på "Fröken Gröns Passioner" och titta på resultatet.
Vernissaget på Alvikstorpet var spännande. Speciellt att se G´s tavlor som jag aldrig sett. Keramiken har jag, i de flesta fall, följt tillblivelsen av på Alvikstorpet. Men det är ju mycket högtidligare att se skulpturerna helt klara och i ett helt annat sammanhang.

Min favorit! Kan det vara färgen som gör det?

"Lilla vän" "Soldatbröllop"

Jättefint G!
Utställningen håller på till torsdag 5 mars.
Nu ska jag ut i snöyran och göra av med några kalorier.
Kram Eva Linnea

7 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Hihi - du kommenterade hos mig medans jag var inne hos dig! Vilket sammanträffande!

Åååh en sån provdocka vill jag ha också!! Och den där lilla väskan var ju bara för tjusig!

Viola sa...

Vilken härlig utställning och så har jag varit inne på nya bloggen och hälsat på, så ´klart!!!VI hjr nu helt plötsligt fått massor av snö, VARFÖR NU!!!!Ha en skön söndag, kram

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Vad kul med konst, det är otroligt vad mycket skapande människor det finns på vår jord, och alla har sin speciella stil! Det är så härligt att inspireras av andra.. Själv har jag tänkt börja ta upp mitt akvarellmåleri igen :) Ha det superfint!

Annalunda sa...

Vilken härlig utställning! Härligt med konst och kreativitet!

Stor kram Annie

Hulda sa...

Hej!
En känguruboll är en stor boll med handtag, som barna kan hoppa fram på, som en känguru.
Hulda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket fint! Kul med utställning!
Kram
MArie

Tussegumman sa...

Härlig utställning. Önskar dig allt gott/Kramar Tussegumman