måndag 30 mars 2009

Ledig måndag

Efter den så otroligt lugna & behagliga (men ändå intensiva) helgen, kände jag verkligen för att GÖRA nå´t mer aktivt, så jag satte i gång med mina trädgårdsarbetsuppgifter som jag har listat i kolumnen till vänster.
Trädgårdsplattorna på framsidan gick att lyfta upp, så det fick bli den punkten som skulle åtgärdas. När det väl var klart, började jag förbereda växthuset genom att lyfta ut alla grejor som stod på golvet.
Och då kom jag på att det var ju bara att fortsätta! Vad var det att vänta på? Vädret var ju helt OK - Inget regn och ingen snö och några plusgrader, även utanför växthuset. Ja, varför inte? Vad kan man önska sig mer? Och så satte jag i gång.
Lägga trädgårdsplattor som golv i ett växthus är ett tungt arbete, men jag kom i alla fall halvvägs. Fortsättning följer i helgen (om inte förr!).
I pausen får jag glädja mig åt att paprikan (från förra året) snart kommer att börja blomma i det varma badrummet.
Vilken känsla det är att titta till sina odlingar på morgonen och plötsligt få se att det har kommit blommor. Det är livet det!

Hjärtliga hälsningar från

♥♥♥♥♥ Eva Linnea ♥♥♥♥♥
I morgon är en ny arbetsdag, även för mig.

6 kommentarer:

Växthusmadam sa...

Ser fram emot bilder på växthuset när det är klart! Heja på!
Växthusmadam

Monika sa...

Hej
det låter som du haft en bra dag. Skönt att få komma igång... fint med paprikan. Vårkänsla!
hälsar
Monika

Ingela sa...

Paprikor som blommar nu måst ge skörd redan i maj? Härligt med tidiga skördar.
Skönt att börja röja i växthuset, jag kommer ännu inte fram pga all snö men nu ska det töa några dagar så snart...
Var du också på mässan?
Ingela

Anonym sa...

Hej!
vad spännande med paprika som blommar! Har faktsikt aldrig sett det tidigare! tack för det!
Hulda

Anjas Hill sa...

Åhh! Så härliga bilder! Mer så'nt!

mvh, Anja

Bodil sa...

Jasså du har börjat tömma i växthuset. Vi har trädgårdsmöblerna därinne. De skall väl ut när som helst och sen är det full fart även här. Fast jag har inte sått något ännu. Sår inte inomhushus heller. Det brukar faktiskt gå lika snabbt att så det ute i växthuset när värmen kommer och så blir inte plantorna så gängliga.
Slit nu inte ut dig på de här plattorna!!!
Kram