tisdag 31 mars 2009

Månadsbilder

Det är en riktigt rolig & trevlig idé det där att fota i trädgården från samma ställe och se skillnaderna månad efter månad! Jag hänger på så klart.
Mellan januari och februari var det inte så stor skillnad, men nu är det i alla fall ingen snö. Färgerna i naturen går ju fortfarande i gr-br-gr, men snart blir det ändring!
Det (nästan) enda färginslaget jag har i min trädgård är blåa scilla (mini-mini än så länge).
Jag har transplanterat några scilla från framsidan till baksidan av huset. Scillorna växer som "ogräs" allra närmast huset på framsidan (MASSOR med sol), men där ska det ju bli en uteplats i år, så därför måste de bort. Vi får hoppas att de trivs i sin nya omgivning. Det är väl inte optimalt att flytta dem så här års, men vi får se.

Växthuset håller på att få ett nytt golv. Sen ska växthuset inredas i väntan på alla växter som står på lut i "gästrummet" och i badrummet. Det ska bli kul.

På framsidan har jag börjat sätta ner (de nya) skyltarna för de olika örterna och en "rabarberfälla" har jag fixat av en STOR svartmålad terrakottakruka.

Jag grävde ju upp & om & flyttade hela trädgårdsdelen på framsidan i höstas, så det är väldigt spännande att se vad som klarat sig, vad som har spritt sig och vad som tråkigt nog inte kommer upp igen (om jag nu kommer i håg det).

Tänk om det kommer upp en massa skott från trädet jag sågade ner förra året!?!?

Bara som "hämnd" för att det inte fick vara kvar.
Ett underbart prydnadskörsbärsträd som var ljuvligt vackert ca 2 veckor per år.
Övriga delen av året var det bara "jobbigt", trädet alltså.
Så här såg det ut innan jag sågade ner trädet.
Bästa trädgårdspysslarhälsningar från

♥♥♥♥♥ Eva Linnea ♥♥♥♥♥

Inga kommentarer: