torsdag 19 mars 2009

Ordning & reda

Nu har det blivit lite bättre ordning på mitt skrivbord. Eller vad säger ni?

Jag passade på att fixa en ny "bakgrund" så man slipper se det där korset. Det är en (ny) kökshandduk som jag har häftat fast i den övre hyllan med en häftpistol.

(Hoppsan, det blev en mörk bakgrund!)

Ja, skrivbord och skrivbord föresten, det är en extra djup hylla i ett Hyllcenter-system som jag har som skrivbord. Datorn (en laptop) ligger på en utdragbar hylla under. 80 cm brett bara, och då vill det till att hålla ordning.

För målning, sömnad & annat pyssel har jag två bord till; ett högre och ett lägre (än normalhöjd).

Mycke´ bord är det! Men det behövs. Just nu har jag tom ett extrabord med allt som ska ut i växthuset sen.
När jag har burit ut alla blommor & blader som jag just nu har i mitt fd gästrum, ska jag (återigen) flytta mitt arbetsrum dit. TV´n blir kvar i det gamla arbetsrummet, och dit in ska jag flytta mitt yogande. På golvet ligger en svart futon-madrass som passar bra till det, iaf den lugna yogan som jag gör nu. Jag skippar gästrummet och gästerna får sova i bäddsoffan på nedervåningen. TV kommer jag också att titta på från denna futon-madrass. Med massor av kuddar ska det bli riktigt mysigt i det här rummet. Jag återkommer med bilder.
Ni vet hur det är, va? Ständigt denna (härliga) förändring! Det är sån´t som håller en ung (i sinnet) tror jag. Man får inte fastna, man ska utvecklas hela tiden.

Så nu blir det en väntan till ca början/mitten av maj innan denna ommöblering kan äga rum. Då är det (förhoppningsvis) tillräckligt varmt i växthuset, så det inte är någon (frost-) fara för de små taniga växterna.

Kram Eva Linnea
PS. Gå även in och kika på min blogg "Häxor & Änglar". Nu när växtsäsongen närmar sig och frön & sticklingar ska i jorden, bloggar jag mer och mer där. DS

6 kommentarer:

Hulda sa...

Hej!
Nu har du varit riktigt i farten, ser jag. Men då har du ett speciellt teverum, nu då. Och jag ser avundsjukt att du har en VIT teve, som jag har tjatat på gubben!!
Imorgon ska jag iväg på loppistur i Östergötland! Tre loppisar och en antiklada är inplanerade, att hinnas med mellan 10-13!
Ha det bra!
Hulda

Viola sa...

Vad härligt med ordning oc´h reda..jag har fått reda gm en bloggare att bloggträffen i Stockholm kommer att bli 23-24 maj då får jag hoppas vi kan träffas, din order har kommit in, vill du att jag skickar den...eller ska jag ta med dig den upp då i fall du kommer att vara med....ha en skön helg, här ska bli trädgårdsjobb i vattenhålet, härligt! Ha en skön helg, kram

Hanneles paradis sa...

Visst är det alltid kul att få mer ordning,
kram.

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Håller med dig till fullo, man ska aldrig sluta förändra, nya intryck är bra för oss. livet ska vara händelserikt, så ävn i hemmet vi lever i!


Gillar din nya organisation på skrivbordet, det vart verkligen mera vilsamt nu :)

Ha det fint

Hulda sa...

Hej!
Vad roligt, du har en likadan nattljusstake i pressglas! Vi är lite skrämmande lika! Jag gillar min jättemycket, blev direkt kär i den! Likaså änglaspelet! Den är från Plutoprodukter och kostade runt hundra kronor, minns inte riktigt, Gubben var med och betalade.
Ska försöka visa lite mer från shoppingen imorgon!
Hulda

Rosa Hemmet sa...

Tjopp!

Jo jag håller med till fullo om att göra om sånt man har hemma, det är ju miljövänligt oxå. Vi behöver ju tänka på vår värld, vi har ju bara en och som det ser ut så måste vi bli mer rädd om den :)

Ha det fint!