torsdag 19 mars 2009

Vårdagjämning i morgon

I går var det den första riktiga vår-dagen här i Täby, tycker jag. SOLEN lyste nästan hela dagen. Jag firade genom att ge växthuset en ny termometer som jag kan avläsa inifrån huset. Det blev 20 grader varmt i växthuset (såg jag) och den automatiska fönsteröppnaren öppnade fönstret någon centimeter. Finemangs att den funkar, för jag glömde ta bort den innandet blev kallt. Slarvigt men sant!

I dag tittade SOLEN fram flera timmar och jag tog mig en skön promenad mellan två kunder. Och i morgon är det vårdagjämning; dag och natt är lika långa.

Nu börjar det bli mycket som ska gro & växa innan det är dags att få komma ut i växthuset.

Ha en skön torsdagskväll!

I morgon är det "Blommande fredag". Då ska jag fota de absolut första blommorna som har kommit upp i trädgården. Gissa vilka?

Eva Linnea

3 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Härligt med sol! Det ska bli underbart att få fylla växthuset med allt man drar upp inomhus. Några månader till bara... Fast de bästa.
Eva

Anonym sa...

Här har våren kommit lite också, drack min första kopp te i solen igår! Hurra! I mitt växthus blir det inte varmt så snabbt, det ligger lite halvskuggigt; tråkigt så här års men bra på sommaren!

Vad roligt det var att tömma brevlådan igår när det låg ett brev från dig där!!! Tack snälla du, inte hade du behövt skicka en helt ny påse, det hade räckt med ett litet frö!! Jag ska vårda dem ömt och experimentera hej vilt med denna knasiga växt! Vet du varför den varit förbjuden förut? Undrar om det går att låta den dra i vatten och använda vattnet som del i en degvätska för att söta vetedeg och kakor...... Skulle kunna vara en hit för t.ex. viktväktare! Ska bli spännande, tack söta du!
Om en stund ska jag åka till en kompis och hämta fyra pallkragar som jag ska få av henne och sedan ska jag försöka göra så där fint som du gjort med dina pallkragar på framsidan av ditt hus!
Ha en riktigt skön helg!
Kram från Växthusmadam

Anjas Hill sa...

Härliga och bråda tider! I växthuset råder det sommar under den ljusa tiden på dygnet!

mvh, Anja