torsdag 26 mars 2009

Vita tändsticksaskar

Vill bara visa mina vitmålade tänsticksaskar.


Jag har ju målat några stora terrakottakrukor vita (och några svarta) och när jag ändå var i gång med penseln, fick mina tändsticksaskar ny "outfit". Ibland störs jag väldigt av vissa färger och mönster! Och då har jag lärt mig här i blogglandet att då målar man över det, helst med vit färg. Mycket bra lärdom.

Kram Eva Linnea
PS. Gå även in och kika på min blogg "Häxor & Änglar". Nu när växtsäsongen närmar sig och frön & sticklingar ska i jorden, bloggar jag mer och mer där. DS

5 kommentarer:

Hulda sa...

Hej!
Du är rolig du, måla tändsticksaskar! Ha det bra!
Hulda

Viola sa...

Jodå här målas det överallt för fullt och fint blev det med dina vita askar, har idag varit i det småländska landskapet och kom hem med massor av fynd...bl a ett symaskinsbord som jag skulle måla vitt men vet i katten när jag fick det på plats...hoppa du har en skön kväll, här ska nu ätas chili med gott vin, kram

Rosa Hemmet sa...

tjollahopp!

Vad fiffig du är med makeovern av tändsticksaskarna, håller med om att de är rätt stickande de där vanligaste askarna som finns att köpa!
Trevlig helg

Atelje Annorlunda sa...

Jaha du har åxå lärt dej att man kan måla över med vitt. Visst är det bra..hihi.

Lycka till i min tävling.

Kram Åsa

Daniel sa...

Kreativt gulligt tips!