tisdag 26 maj 2009

Första sommardagen?

Vilken dag vi har haft i dag! Det var varmt redan klockan 7 i morse.
Det spelar ingen roll att jag har varit inne nästan hela dagen (och jobbat). Jag njuter av solen i alla fall. Lunch i strålande solsken. Vilken lyx!
Efter massagejobbet åkte jag till Alvikstorpet.
Det är där jag får utlopp för mina kreativa idéer i keramik. Men i dag var jag där för att titta på målningar. Det var öppningsvernissage på en utställning med målningar av medlemmar i en målarkurs. Min kära kamrat B är med i den gruppen och hon ställer ut en tavla. DEN KÖPTE JAG omedelbums, så att ingen annan skulle få chansen. Hämtas nästa vecka.
Den är i min favoritfärg (blå) och ser ut så här:
Efter alkoholfritt bubbel och trevlig samvaro i ute solen begav jag mig hemåt i bil. Det skulle jag inte ha gjort för det är "Vårruset" i Stockholm i kväll. Jag tog en lång omväg hem, för starten går längs med min "normala" hemväg. Det tog alltså lite tid och under färden började det regna. Otur för de som springer!

Nu ska jag avsluta kvällen med "Krig och fred" på tv och dricka te.

Ha en bra kväll du med önskar
♥ Eva Linnea ♥
Om det inte hade varit så himla svårt att hantera bilder på blogger just nu, så skulle jag ha visat fler fönster från Alvikstorpet. De är nämligen väldigt fina.
Varför fungerar det inte att scrolla ner bilderna i inläggen numera???

9 kommentarer:

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Underbart med dessa varma dagar,
grattis till fin tavla, kram.

Home No.1 sa...

Hej svejs...nu har jag kollen på dig med!!!
Kram!

Bodil sa...

Det var evigheter sedan jag var här inne. Jädrar vad du har varit flitig!!!! Så du jobbar i trädgården. Och bloggträff. Skulle vara kul.
Jag är lite efter i min trädgård, men jag jobbar så gott det går. Hela trädgårdslandet skall grävas och rensas innan jag kan så och sätta potatis. Så dom potatisarna blir väl klara för skörd i slutet av juli.... Men då blir det faktiskt lagom till makens semester!!
Men ska ju hinna njuta av allt det vackra också och det gör jag verkligen.
Kram på dig

Annie - Annalunda sa...

Hej du underbara tjej - jag gillar dej!!! :)

Prova Livewriter...det är mycket enklare än Blogger. Ladda ner från MSN och använd det sen för att ladda upp dina inlägg till Blogger. Jättebra...både Flisan o jag använder det.

Härlig lördag...som verkligen gav mersmak... när jag satt i bilen timme in och timme ut ner till Småland så tänkte jag på det där med massage....

Vi ses snart!!!!

Jättekram Annie

Mjölk, Puder & Aska sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mjölk, Puder & Aska sa...

Hej tjejen, tack så himla mycket för i lördags, det var verkligen så kul att träffa dig och de andra bloggarna, synd att jag var tvungen att sticka för tidigt bara, nästa gång får det bli en längre stund :)
Önskar dig en jätteskön helg nu i Pingst med förhoppningsvis massor av sol.
Kramar Anna

Unknown sa...

Vilken underbar tavla!!

kram på dig,
malin

Viola sa...

Underbar tavla..och jag fått orning på min blogg sedan jag avinstallerade nya explorer....idag har sommaren flytt sin kos...vi har kraftiga stormbyar istället....hoppas din dag varit bra och så klart vi ska ses snart igen...kram

Anjas Hill sa...

Herj!
Om jag använder Mozilla när jag skall göra inlägg och sätta in bilder så kan inte heller jag scrolla.
Därför använder jag IE när jag gör inläggen.
-----------------------------------
Fin tavla du har köpt och hela inlägget andas lugn och ro och uppskattning av tillvaron. Skönt att läsa om sådant!/Anja