måndag 25 maj 2009

Ut i trädgården igen!

Efter en kort, intensiv och härlig avstickare till inredningsbloggarnas värld, är jag tillbaka ute i min trädgård igen.
Nu börjar det arta sig på baksidan av mitt radhus tycker jag.

(Bilden är tagen från mitt arbetsrumsfönster på övervåningen)
Så nu ska jag förväntansfullt sitta och titta på alla frön (som jag har drivit upp) och plantor som jag fått, växer och blir vackra blommor.

Det mesta har jag satt på framsidan, men några vita blommor har jag satt även på baksidan.
Digitalis, stockros & tagetes från Maya, jättebalsamin & malva från Marit, tusenstjärna från Gittan och några aklejor som jag köpte som frön på Tradera. Utdelningen på Tradera-fröna har tyvärr inte var så lyckosam.

I krukor finns en gul ros, en "bonsai-gran", pelargoner, fuchsia och lobelia.

(snart: gul ros och "bonsai-gran")
Mina inomhuskrukväxter (paradisträd och kaktusar) är på "kollo" bakom växthuset.


Det ska bli jättekul att visa bilder längre fram, när det finns nå´t snyggt att visa.

Mina (o)kära gula vallmo har börjat blomma. Är det nå´n som vill ha dem?

Bästa trädgårdshälsningar från
♥ Eva Linnea ♥
PS. Det växer i mitt potatisland (!), salladen är ca 1 mm, dillfrön från förra året växer lite här och där, gräslöken börjar snart blomma och det kommer upp solrosskott från förra årets fågelbord. Det råder anarki i min örtagård just nu. Men det ska bli bättre ordning, bara jag vet vad jag ska ta bort och vad som ska få vara kvar. I år ska jag INTE gräva om några rabatter eller flytta några odlingar. Det blir så himla rörigt! DS

5 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Härlig bild på trädgården. Sunset Colours, gul vallmo skulle passa perfekt i en varm solnedgångs-rabatt. Det gäller att hitta de rätta kompisarna.
Kram

Unknown sa...

Vilken underbar utsikt från arbetsrummet!
Det är ju så kul nu när det händer så mycket ute i det gröna. Alldeles underbart för själen.

kram på dig,
Malin :)

Ewa sa...

Your working place seems to be cool - I love it.
Great idea to write explanations on the picture.
Greetings,
Ewa

Diverselådan! sa...

Vilken jättegullig trädgård du har. För att inte tala om köket, vad mycket fint på hyllorna.
Det var jättekul att träffa dig på bloggträffen. Tycker hela grejen var en riktig fullträff. Hur kan man bara trivas direkt med 12-13 helt främmande människor, liksom bara sådär?
1000 kramar från Annette

Annika Christensen sa...

Hoppsan hoppsan vad jag har missat mycket här?
Var är din trädgårdsblogg?
Mmm.. det är inte bra med lite halvbloggpaus märker jag. men men jag kommer tillbaka jag kan inte sitta vid datorn så mýcket.
Gillar bilden från ovan jättekul att se.
Många sommarkramar
annika