onsdag 28 oktober 2009

Tvättstugan - FÖRE/EFTER-bilder

Nu är tvättstugan klar! Förutom golvet, som ska målas en gång till.
Min
tvättstuga är ca 2 x 2 m. Inte särskilt stor alltså. Det har varit mycket ålande & krålande & knäkravlande för att fixa detta. Men nu känns det såååå mycket trevligare att gå in där.
IMG_3896
IMG_3938IMG_3935IMG_3937
FÖRE-bilder i vänster del av tvättstugan (ovan)
Så här såg det ut när jag rivit ner det mesta av tapeterna. Det vita skynket är provisoriskt häftat för att skyla över det fula elementet, vattenledningen och alla kranarna..
FÖRE-bilder i höger del av tvättstugan (nedan)
IMG_3940IMG_3942

EFTER-bilder:
IMG_4858IMG_4856 IMG_4863IMG_4860
Den nya avlastningshyllan/bänken var tidigare en skolhylla i min klädkammare. Konsolerna är gamla (ommålade), hyllorna är fönsterbrädor (nya), korgarna vitmålade gamla korgar, tavlan med linneorna är ett loppisfynd och fyren kommer från Öland.
Det blir inga gardiner i fönstret, som jag hade planerat. Allt ljus som kan komma in, ska få komma in. Till höger om fönstret hänger det nya nyckelskåpet (som jag visat tidigare) och i fönstret står några änglar. Det blir nog inget färhänge framför elementet, kranarna och rören, utan jag ska hänga fina kassar där. Kranarna fungerar jättebra som hängare.
Nu ska bara första lagret färg torka (det tar 16 timmar minst i detta fuktiga väder) så jag kan måla det andra lagret färg och förhoppningsvis räcker det. Sen ska det upp en gardinstång för “gardinen i stället för dörr”.

Gissa att det känns skönt!

Kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken skillnad! Det blev jättesnyggt och fräscht! Och ombonat! Så vill jag också ha!
Toppen!
Hulda

Viola sa...

Så himla fint det blev!!!!Snyggt med det gråa..är nu hemma igen...laddad med ny energi, ha en fin dag, kram

Maria Berg sa...

Helt ok att du lånar min bild - tack för att du frågade.
Vad skönt att få ordning på tvättstugan - vi rev ut hela när vi flyttade in här för lite mer än 2 år sedan och nu har jag också en ljus stor och fräsch tvätt stuga, MB

Diverselådan! sa...

Wow, vad snyggt det blev!
Kram från Annette

Helena sa...

Så fint ni fick det! -Kul med före/efter bilder...
/Helena