torsdag 29 oktober 2009

Ditt & datt en vanlig torsdag

Jag skrev om EMC (Emotional Memory Clearing) i måndags när jag skrev om yogakurshelgen. Det står mer om den metoden i det aktuella numret av HÄLSA Nr 11 november 2009. Minanda, som har arbetat fram metoden, är en av mina lärare på yogakursen. Artikeln handlar om en person som blivit frisk från sin utbrändhet. Så metoden kan användas till många olika tillstånd. I korthet syftar EMC till “…… att identifiera och lösa upp känslor, tankar och beteenden som hindrar en person från att tillgå sin fulla potential.” “EMC bidrar till självinsikt och utveckling av självförtroende och självtillit, samt ökad närvaro i nuet.” (ur HÄLSA 11/09). Läs mer om EMC här ! Intressant tycker jag.

top

********************************************************** Det här är nog den absolut sista blomman jag har tagit in från trädgården. Visst kan man säga att den är vacker?
IMG_4864IMG_4865IMG_4873  IMG_4867
Den något skrovliga strukturen på blombladen beror nog på frosten, tror jag.
**********************************************************Apropå trädgårdsgrejor så visade Maria sina häftiga muggar i tisdags (se nedan). Tro det eller ej, men samma dag, alltså i tisdags, hälsade jag på en kompis Maria i hennes nya hus för första gången. Döm om min förvåning när hon plockade fram två så´na trädgårdsmuggar när hon skulle bjuda mig på te!!! Heter man Maria har man tydligen så´na muggar. Teet smakade väldigt gott.
_MG_1406_large
*********************************************************
Åsså har jag fått paket! Av författaren i egen hög person. Jag fick tips på “Huldas Hemliv” om att Eva-Mari på bloggen “Vårt lilla röda hus” har skrivit en bok; Café Trädgårdslyckan. Den ska jag njuta av någon helg i höst. 1000 TACK till Eva-Mari som gav bort boken mot portokostnaden.
IMG_4875IMG_4880
*******************************************************
Avslutar med en bild från den högra delen av tvättstugan. Den kom inte med i går för golvet var inte torrt så jag kunde gå in och fota.
IMG_4894 Det har ändrats om och kommit lite mer grejor i “kastet”. Men det kommer att ändra sig allt efter årstid, humör och vad jag hittar för smått som passar i “kastet”. Ni vet hur det är!? Visst är den söt den lilla ängeln i fönstret? Vingarna är en pastafjärli. Fyndigt! Den skulle ju också kunna stå i “kastet” ser jag nu,
IMG_4884

Ha en fortsatt bra torsdag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Rosbilderna är toppen. Märker att du kommit långt med din nya kamera! Kul!
Och din tvättstuga har blivit riktigt fin. Pastaängel! Vilken idé. Ja, vi är ju någa, ganska många, som inte kan motstå änglar!
Och Eva-Maris bok är jättebra. Jag läser litelite varje dag, har ju svårt att läsa längre stycken. Men jisses vad jag njuter av boken!
Hulda

Viola sa...

Rosen helt underbar och boken ser ut att bjuda på mkt trevlig och vacker läsning, ha det gott, kram

Hannele på Hisingen sa...

En sån mugg har jag också, härligt att du kunnat plocka in de sista rosorna, här är de slut, ha en bra dag, kram.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken vacker ros... den allra sista!
Och en sån där liten pastaängel har jag någonstans också!
kram
MArie

LillaFlisan sa...

Den där rosen Eva -Linnea, den ser magisk ut!

Vilken underbar struktur på blombladen. Jättehäftigt!


Önskar dig en supertrevlig helg!

Kram

Flisan

Maria Berg sa...

Ja alla Maria har såna koppar snart i alla fall...hihihi Var roligt att du fick boken. MB