fredag 15 januari 2010

Blommig fredag/Blooming Friday

Jag önskar mig en ”Japansk lönn” till min nya trädgård i Nöbbele.
I wish for a “Acer palmatum atropurpureum” in my new garden in Nöbbele.japansk lönn1 Jag såg en fin variant på Östasiatiska museet i Stockholm sommaren 2008. Då var det en specialutställning med en japansk trädgård uppbyggd strax utanför museet på Skeppsholmen.
22 juni 007
22 juni 00522 juni 006

Se fler bidrag till “Blommig fredag/Blooming Friday” på “Roses & Stuff
DSCF0008-1  
TT

13 kommentarer:

Lillebeth sa...

Du får den säkert och vackert blir det då. Ha det gott!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

hoppas du får en sådan! Vi har en i vår trädgård och den är så fin med sitt röda bladverk!
Kram
Marie

Mies Balkong sa...

Ja det måste du skaffa för de är så fina!
Det lilla trädet på de nedersta bilderna är ju riktigt läckert!

Ha en fortsatt trevlig och blommig fredag! =)
/Marie

Viola sa...

Visst är dóm vackra med sina mörkröda blad, själv ska jag plantera massor utav nya rosor och så kan jag inte leva utan dalior..det kommer att bli en hel del här på gården att göra framöver, ha en fin fredag, kram

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Jag med! Den är underbar. Ha en riktigt trevlig helg/ Tyra

Anjas Hill sa...

Visst är de fina! Men, min erfarenhet är att de kan också vara som katter: de väljer själv vilka de vill vara hos;))!/Anja

andré sa...

Ja, jag skulle också gärna önska mig några japanska lönnar. Finfina.

Shannara sa...

Förstår att du vill ha en sån. Härlig växt!

Katarina sa...

Ja, det förstår jag - de japanska lönnarna är så vackra!
Önskar dig en riktigt skön helg!

Växthusmadam sa...

Jag önskar att jag kunde bli lite flitigare med yogan jag också, nu har jag inte gjort något på hela hösten.... Tur att man kan titta in här hos dig och få lite inspiration! Jag har läst en del böcker om feng shui och varit på en jätteintressant föreläsning om feng shui och trädgård. Till och med min annars så skeptiska man köper en hel del av det här med flödet av energier i hemmet. Jag försöker tänka på det här hemma, men det där med lyckopunkten var nytt för mig, nu ska jag genast kolla upp var den ligger och följa dina råd!
Ha en skön helg och kram från Växthusmadam

Hanneles bokparadis sa...

Lönnar är verkligen fina.

Tussegumman sa...

Så fint träd! Önskar dig en skön helg/Ta hand om dig/Kramar Tussegumman

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh ja, japanska lönnar är ett måste! :o)
Själv hade jag pippi på sådana för ett antal år sedan och det är jag förstås glad för nu när de växt till sig.
Ha en fin helg,
Lydia