tisdag 30 mars 2010

Vårröj

Första lilla trädgårdsröjningen har gått av stapeln hemma hos mig i dag. Jippie! Det mesta får dock vänta till efter påsk, när jag kommer hem från Nöbbele igen.
IMG_6693 Före
Efter IMG_6695

Tuktade tre spireabuskar och rev bort lite gräs, i all enkelhet, men vad skönt det kändes. Med trädgårdshandskar på, och en sekatör i, handen leker livet! Nu får pionerna och hallonbuskarna mer av näringen i jorden. Det gröna som syns är frösådda digitalis från förra året. Nu ser jag fram mot blomningen i år

Annat som kommit upp, och som jag inte sett, bakom växthuset:
IMG_6697IMG_6698
En ensam krokus kan vara majestätisk.IMG_6700IMG_6703IMG_6714IMG_6706
Termometern i växthuset visade som högst 27 grader i dag.

Det måste synas att det är påsk även utomhus tycker jag. Har ju en viss förkärlek för vitt …… även till påsk. Med några undantag ….
IMG_6717IMG_6719
Nästa år hoppas jag att jag kan ta trollhassel från egen buske, men det kanske är väl optimistiskt?!
IMG_6729IMG_6728IMG_6727IMG_6726
Årets nya stövlar invigdes på Violans blogg-träff och invigningen av “Romantiska Ting”. Det passade väl bra? Det kanske inte är rosor(?), men romantiska är de iaf.
IMG_6721IMG_6723IMG_6724IMG_6722

Vårkramar från

4 kommentarer:

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Underbart :)

(Läste namnet på din blogg lite slarvigt:

haxorochanglar -> häxor hånglar :)

Home No.1 sa...

Hej vännen...har du ingen snö knappt? Här är det drivor kvar! Ser ju så mysigt ut alltihop! Kram Annica.

Tigris Predikantan sa...

Åh, vad långt du hunnit och fina stövlar har du med!
:)

Anjas Hill sa...

Med så fina stövlar kommer man långt i trädgården! Och, du har ju kommit långt redan med påskpyntandet!/Anja