onsdag 21 juli 2010

Liten bloggträff x 2

Annie på Annalunda ena dagen och ANMAJA i Växjö andra dagen. Vilken lycka!

Det kunde jag aldrig ana när jag började blogga, att jag skulle få träffa bloggisar livs levande.

På Annalunda blev det rundvandring i Annies fantastiska trädgård och en viss planering för min trädgård. Ja, just min. Jag ska få rejäl påfyllning i “Gästboken” och Annie ska få gräva upp några “schersmin”-rötter hos mig. Vi hade så mycket att prata om så jag kom mig inte ens för att ta fram kameran.

Så här ser det ut på en av “hyllorna” i gillestugan/and-/yoga-/massage-rummet numera. Tygpåsen för kronljus kommer från Annalunda, lerfigurerna har jag fått av en “keramik-kompis” och det gulaktiga ljuset doftar vanilj och kommer från IKEA. Ljushållaren är en liten ugnsform från PILLIVUYT.
IMG_8478IMG_8475IMG_8477

ANMAJA och jag träffades inne i Växjö och lunchade. Lite shopping och sen bar det av till Nöbbele för fika med våfflor. Vi invigde mitt nya våffeljärn. Det blev lite ont om tid så jag glömde helt bort att fota kalaset. Läs mer om ANMAJA´s hemfärd här. ANMAJA hade med sig två helt underbara små tavlor som hon gjort själv, med visdomsord som passade mig, sa hon. Rymden syftar på mina barnbarn; en (grekisk) gud och en (hund-) stjärna. Då måste alltså MOD syfta på mig?! En får tacke.
IMG_8500IMG_8510

Kram från

2 kommentarer:

Viola sa...

Visst är det fantastiskt, tänk så många nya vänner man har fått, kunde man aldrig tro att bloggandet skulle bjuda på, är kvar i vattenhålet och njuter utav ännu en fin dag, kramen

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan ! Ja, det måste vara något väldigt speciellt.Jag fick en vän av en vän på Stayfriends.Vi har bara sett varandra på foton, skrivit mycket till varandra först på ST.FR.sen mail,efter det Facebook,vi smsar.Det känns precis som om vi känt varandra länge.<hon är ett år yngre,bor i Småland.En dag ska vi ses hon och jag garanterat.Så jag förstår hur Du känner det.Hennes fästman har sina föräldrar i Stockholm,inte långt från Södertälje, bara 3 mil.Nästa gång kan Du fota, när Ni ses igen. Kram Mi